Dengang: Hvad blev det lange skur brugt til?
mandag 11. mar. 2019 - Ansager
Arkivet har i dag fået en forespørgsel på funktionen af det lange skur med forbindelse til jernbanen helt til højre på billedet

- Hvad blev det lange skur yderst til højre på billedet lige overfor slagteriet brugt til?, spørger Poul Andersen i en mail til arkivet.

Der fører jernbaneskinner ind i skuret. Så måske er det en servicebygning til toget. Men kan nogen hjælpe med at afklare bygningens funktion. Billedet skulle være taget mellem 1948 og 1952.

Vi viser billedet igen i tirsdag aften til generalforsamlingen i arkivets støtteforening, sammen med andre billeder, som vi har modtaget i årets løb.

Karsten Madsen, Ansager Lokalhistoriske Arkiv

Læs mere her: Generalforsamling

vist 774 gange  

Udvalgte nyheder

mandag 15. jun. 2026 - Ansager
32 m² centralt i Ansager med hårde hvidevarer og indflytning 1. august 2026.
mandag 15. jun. 2026 - Ansager
Save-Niels skabte træskulpturer for omkring 80 besøgende i hyggelige rammer
onsdag 13. maj 2026 - Ansager
Guidet kirkegårdsvandring fortæller om byens foretagsomme mennesker