lørdag 6 feb 2016 - Ansager
Arkivet: Årsberetning 2015
Byens musikliv gennem tiden er et tema, som arkivet arbejder med lige nu med henblik på en senere udstilling

Ansager Lokalhistoriske Arkiv har til huse i den gamle stationsbygning. Resten af huset er blevet til Byens hus, med meget stor mødeaktivitet. 4 af arkivets 7 medarbejdere er også med i foreningen Ansager Byfornyelse, så arkivet spiller en central rolle i byen.

Vi har åbent mandag 16-18 og onsdag 13-16, og det er sjældent vi ikke har gæster på de dage. Vi har haft billedshow og foredrag til fætter/kusine træf og for 50-års konfirmationshold, og det er meget populært. Vi har deltaget i byens årlige torvedag og ved Mariefestivalen blev der holdt 3 vellykkede koncerter.

Arkivernes dag holdt vi ligesom sidste år, sammen med Skovlund sognearkiv, på Ansager områdecenter. Vi kunne ikke nøjes med en dag, men brugte hele weekenden. De 2 arkiver går foran i samarbejdet mellem de 2 byer.

Vi har ikke fået udgivet bøger i år, men vi har flere på beddingen; Det er ikke ideer vi mangler, men tid. Lige nu koncentrerer vi os om byens musikliv gennem tiden, med henblik på en udstilling på Ansager hotel.

Ove Nørager-Nielsen, arkivleder

vist 349 gange